Aksaray Üniversitesi
Uluslararası Öğrenci Koordinatörlüğü
KESİN KAYIT İÇİN GEREKLİ EVRAKLAR

KESİN-KAYIT İÇİN GEREKLİ BELGELER

Aday öğrencilerin Aksaray Üniversitesi’ne kayıt yaptırmak için aşağıdaki belgeler ile şahsen başvuru yapılması gerekmektedir. Vekalet ile kayıt kabul edilmez. Kayıt için aşağıdaki belgeler istenmektedir. 

 a) Lise Diplomasının Aslı (Türkçe dışındaki Diplomaların noter veya konsolosluk onaylı çevirilerinin olması gerekmektedir.)

 b) Lise Diplomasının Transkripti (Türkçe dışındaki Transkriptlerin noter veya konsolosluk onaylı çevirilerinin olması gerekmektedir.)

 c) Denklik Belgesi ( Lise diplomasının Türk liselerinden alınan diplomalara denk olduğunu gösteren, ülkelerindeki Türkiye Büyükelçiliği veya Konsolosluğundan ya da Türkiye Cumhuriyeti İl Milli Eğitim Müdürlüklerinden alınan belgedir. Milli Eğitim Bakanlığı onaylı diplomalara denklik belgesi gerekmemektedir. )

d) Kabul Mektubu

e) Vize (Türkiye’ye yasal yollarla giriş yapan ve ikamet süresi devam edenlerin öğrenci kaydı yapılır. Bu kişiler için Öğrenci Vizesi şartı aranmaz. )

f) Resmi Kimlik Belgesi veya Pasaportun kimlik bilgilerini gösteren sayfasının fotokopisi (Türkçe dışındaki kimliklerin veya pasaportların noter veya konsolosluk onaylı çevirilerinin olması gerekmektedir.) g) Altı (6) adet vesikalık fotoğraf (Son 6 ayda çekilmiş).

 h) Türkçe Yeterlilik Belgesi (Varsa)

ı) Sınav Sonuç Belgesi (Varsa) (Diploma notu dışında başvuru yapacak adaylar Kabul Edilen Sınavlar linkinde yer alan asgari taban puanlar ve koşullarından en az birine ait belge)

İ) Azeri öğrenciler için  TQDK sınav sonuç belgesi. 

NOT 1: HEMŞİRELİK BÖLÜMÜNE VE   SPOR BİLİMLERİNE KAYIT YAPTIRACAK ÖĞRENCİLER YUKARIDAKİ EVRAKLARLA BERABER TAM TEŞEKKÜLLÜ BİR HASTANESİNDEN ALINAN SAĞLIK RAPORU GETİRMEK ZORUNDADIRLAR. 

NOT 2: ÖZEL YETENEK SINAVI İSTEYEN BÖLÜM VE  FAKÜLTELERE (MÜZİK VE RESİM ÖĞRETMENLİĞİ, SPOR BİLİMLERİ FAKÜLTESİ) KAYIT YAPTIRMAK İSTEYEN ÖĞRENCİLER KAYDA GELMEDEN ÖNCE MUTLAKA ÖZEL YETENEK SINAVINA GİRİP BAŞARI BELGELERİNİ KAYDA GETİRMEK ZORUNDADIRLAR.