Aksaray Üniversitesi
Uluslararası Öğrenci Koordinatörlüğü
SİGORTA VE OTURMA İZNİ


ARAPÇA İÇİN TIKLAYINIZ 


                    Tüm öğrencilerin, Türkiye'ye giriş tarihlerinden en geç 1 ay içerisinde ikamet tezkeresi başvurusunda bulunmaları gerekmektedir..

                 Türkiye ye ilk defa gelen ve oturma izni olmayan öğrenciler oturma izni için aşağıdaki belgeleri hazırlayıp üniversitemizin Dış ilişkiler ofisinde bulunan personele vererek oturma izni başvurularını yapabilirler. İlk oturum için Göç idaresine gidilmeyecektir.

         Oturum süresi uzatma işlemleri Zincirli Mahallesi Vehbi Bey Caddesi No:46 Merkez/AKSARAY adresinde bulunan İl Göç İdaresi Müdürlüğü tarafından yürütülmektedir.

            İlk oturum izni işlemleri için, aşağıda yer alan belgelerin hazırlanması gerekmektedir. https://e-ikamet.goc.gov.tr/linkinden ikamet izni randevusu alabilirsiniz. Bu belgeleri Dış ilişkiler ofisinde bulunan personele vererek oturma izni başvurularınızı yapabilirsiniz.

    

·         İkamet İzni Başvuru Formu

Bu form https://e-ikamet.goc.gov.tr/  adresinden girilerek gerekli bilgileri doldurduktan sonra çıktısı alınmak suretiyle tamamlanır. Öğrencinin aldığı randevu gününde Göç İdaresine gitmesine gerek yoktur. Bu formu diğer belgelerle beraber Dış ilişkiler ofisinde bulunan personele vermesi yeterlidir.

·         Pasaport veya yerine geçen belgenin aslı ve fotokopisi

·         Dört (4) adet fotoğraf biometrik olması gerekmektedir.

·         Gelir beyanı  (banka hesabı-veya destekleyici (sponsor) olabilir. )

·         Öğrenci Belgesi

·         Geçerli sağlık sigortası.( Öğrenciler Aksaray Merkezde bulunan sigorta acentelerinden kısa sürede sağlık sigortası alabilirler.  Kendi ülkelerinden alınan sigorta eğer Göç idaresi tarafından geçerli kabul ediliyorsa bu sigortayı da kullanabilir.

·         İkamet izni kart bedeli makbuzu (90 KARAYOLU ÜZERİ YENİ SANAYİ GİRİŞİ VALİLİK YANI adresinde bulunan vergi dairesine 72 TL yatırılarak alınır.( 02.10.2018) )veya öğrenciler e- devletten pasaport numarasıyla alacağı şifreyle e- devlet üzerinden bu parayı yatırabilirler.

·         Adres bilgilerini gösterir yazılı belge( adres bilgilerine dair; yabancının ülkemizde kaldığı yere ilişkin (kira yurt, pansiyon vb) bir belge ibraz etmesi ve bu belgede o adreste kalıyor olduğunun açık ve anlaşılır olması gerekmektedir. Örneğin;

1.      Öğrenci yurtta kalıyorsa yurt idaresinden alacağı imzalı kaşeli belge

2.      Kiracı olarak kalıyorsa noter onaylı kira sözleşmesi

3.      Yakınının yanında kalıyorsa noter huzurunda düzenlenecek taahhütname

 

Şahsın on sekiz yaşından küçük olması durumunda;

·         Yurtdışında bulunan annesi/babası veya yasal temsilcisinin vereceği muvafakatname        

·         Doğum Belgesi

 

SAĞLIK SİGORTASI

29.5.2013 tarihinden sonra ilk defa kayıt yaptıran öğrencilerden,  ilk kayıt tarihinden itibaren üç ay içinde,  öğrenim gördükleri okulların bulunduğu yerdeki sosyal güvenlik il müdürlüğü/SOSYAL GÜVENLİ MERKESİNE talep dilekçesi ve öğrenim gördükleri okullarına ait ilk kayıt tarihini gösterir öğrenci belgesi ile başvurmaları halinde,  yazılı talepte bulundukları tarihi takip eden gün itibariyle bir yıllık genel sağlık sigortalılıkları yapılmaktadır.

Öğrenim görecekleri okullara ilk kayıt yaptırdıkları tarihten itibaren,  genel sağlık sigortalısı olmak için kurumumuza üç aylık süre içerisinde yazılı talepte bulunmayan yabancı uyruklu öğrencilerin ise öğrenimleri süresince bir daha genel sağlık sigortası tescili yapılmayacaktır.